Все буде Україна!!! |
Не ігноруємо сигнали «Повітряна тривога»!!! |
![]() |
![]() |
from tkinter import * # імпортування графічної бібліотеки
root = Tk() # створення головного вікна
# функція для друку елемента списку
def f():
print(list.get(list.curselection())) # друкуємо вибраний елемент списку по його індексу
list = Listbox(root, selectmode=SINGLE, width=15, height=5) # створення та розміщення списку
list.pack(side=LEFT, padx=20)
for i in ['Python', 'Java', 'C', 'C++']: # додавання елементів у список
list.insert(END, i)
butt = Button(root, text='Друкувати', command=f) # створення та розміщення кнопки
butt.pack(side=LEFT, padx=5)
root.mainloop() # задання команди відображення вікна при запуску
from tkinter import * # імпортування графічної бібліотеки
root = Tk() # створення головного вікна
c = Canvas(root, width=200, height=200) # створення полотна шириною та висотою 200
c.pack()
c.create_line(15, 10, 180, 100) # малювання лінії з початком в точці (15,10) та кінцем (180,100)
c.create_line(50, 180, 170, 120, # координати другої лінії
fill='red', # колір лінії
width=5, # ширина лінії
dash=(10, 2), # для малювання штрихами (довжина пунктиру, довжина пропуску)
activefill='yellow', # колір лінії, коли над нею мишка
arrow=LAST, # розміщення стрілки в кінці лінії
arrowshape="10 30 10") # розміри стрілки
root.mainloop() # задання команди відображення вікна при запуску
from tkinter import * # імпортування графічної бібліотеки
root = Tk() # створення головного вікна
c = Canvas(root, width=200, height=200) # створення полотна шириною та висотою 200
c.pack()
c.create_rectangle(10, 10, 100, 190) # малювання першого прямокутника з лівою верхньою вершиною (10,10) та правою нижньою (100,190)
c.create_rectangle(120, 50, 190, 120, # вершини другого прямокутника
fill='lightpink', # колір заливки
outline='blue', # колір межі
width=3, # ширина межі
activedash=(5, 4)) # коли над прямокутником миша, межа стає штриховою
root.mainloop() # задання команди відображення вікна при запуску
from tkinter import * # імпортування графічної бібліотеки
root = Tk() # створення головного вікна
c = Canvas(root, width=200, height=220) # створення полотна шириною 200 та висотою 220
c.pack()
c.create_oval(10, 10, 190, 100) # малювання першого овалу
c.create_oval(50, 110, 150, 210, # вершини прямокутника, у який вписується овал
width=10, # ширина межі
fill='lightyellow', # колір заливки
outline='lightgreen') # колір межі
root.mainloop() # задання команди відображення вікна при запуску
from tkinter import * # імпортування графічної бібліотеки
# створення функції для дії кнопки
def f():
label_data['text'] = "Вас звуть" + entry_name.get()
root = Tk() # створення головного вікна
name = Label(root, text="Введіть Ваше ім'я: ") # створення та розміщення мітки з текстом "Введіть Ваше ім'я: "
name.pack()
entry_name = Entry(root) # створення та розміщення однорядкового текстового поля
entry_name.pack()
button_get = Button(root, text="Згенерувати", command=f) # створення та розміщення кнопки
button_get.pack()
label_data = Label(root, fg='red') # створення та розміщення пустої мітки, яку змінює створена вище функція
label_data.pack()
root.mainloop() # задання команди відображення вікна при запуску
from tkinter import *
def btn_click(): # створення функції
print('ОК')
window1=Tk()
btn=Button(text='Hello',command=btn_click) #після натискання на кнопку виконується функція
btn.pack()
window1.mainloop()
from tkinter import *
tk=Tk()
tk.geometry("300x250")
def click():
print('Привіт', ent.get())
btn=Button(text='Привітання',command=click)
btn.place(x=150,y=100,width=100,height=35)
ent=Entry()
ent.place(x=150,y=40,width=110,height=35)
tk.mainloop()
from tkinter import * #підключення бібліотеки
window1=Tk() #створення вікна
window1.geometry("370x300") #розмір вікна
window1["bg"]="black"#колір вікна
entry1=Entry(window1, bg="white", width=30, font="Times 13") #створення текстового поля
entry1.place(x=50, y=100) #розміщення текстового поля
window1.mainloop() #забезпечує постійну роботу головного вікна і його об'єктів до моменту, коли воно буде закрито
import tkinter as tk #підключення бібліотеки
window = tk.Tk() #створення вікна
window.title("Заголовок вікна") #заголовок вікна
window.geometry("300x300")#розмір вікна
window["bg"]="green"#колір вікнаlabel = tk.Label(text="Напис!")#створення напису
label.pack()#розміщення написуbutton = tk.Button(window,text="Натисни!")#cтворення кнопки
button.pack()#розміщення кнопкиtk.mainloop()#забезпечує постійну роботу головного вікна і його об'єктів до моменту, коли воно буде закрито
Програма, яка рисує квадрат (сторона квадрата =150, всі сторони різнокольорові)
import turtle #підключення бібліотеки графічного інтерфейсу
# Fullscreen the canvas
screen = turtle.Screen()
screen.setup(1.0, 1.0)# Begin!
t = turtle.Turtle()for c in ['red', 'green', 'blue', 'maroon']:
t.color(c)
t.forward(150)
t.left(90)screen.mainloop()
a=3
b=4
import math
c=math.sqrt(a**2+b**2)
print("гіпотенуза с=",c)
a=float(input('введіть катет a=')) # введення дійсного - дробового числа a з клавіатури
b=float(input('введіть катет b=')) # введення дійсного - дробового числа b з клавіатури
import math # підключення бібліотеки математичних функцій
c=math.sqrt(a**2+b**2)
print("гіпотенуза с=", c)
Знайти частку від ділення числа a на число b
a=int(input('введіть перше число ')) # введення цілого числа a з клавіатури
b=int(input('введіть друге число ')) #введення цілого числа b з клавіатури
c=a // b #обчислення частки від ділення числа a на число b
print('частка',c) # друк-виведення на екран частки
Знайти остачу від ділення числа a на число b
a=int(input('введіть перше число ')) # введення цілого числа a з клавіатури
b=int(input('введіть друге число ')) #введення цілого числа b з клавіатури
c=a % b #обчислення остачі від ділення числа a на число b
print('остача',c) # друк-виведення на екран остачі
Задача № 1----Визначити, чи ділиться націло число a на число b
a=int(input('введіть перше число ')) # введення цілого числа a з клавіатури
b=int(input('введіть друге число ')) #введення цілого числа b з клавіатури
c=a%b #обчислення остачі від ділення числа a на число b
print('остача',c) # друк-виведення на екран остачі
if c==0:print('ділиться націло') # перевірка- чи дорівнює остача 0
else:print('не ділиться націло')
Задача № 2.
Обчислити значення змінної с за умовою:
якщо a<0, то с=а-7, інакше с=а+7
a=int(input('введіть число ')) # введення цілого числа a з клавіатури
import math
if a<0:c=a-7
else:c=a+7
print('c=',c)
Для організації циклічних алгоритмів можна використати цикл з параметром for.
for <параметр циклу> in <об'єкт>
<блок команд>
<об'єкт> може бути рядком, списком, словником тощо.
У циклічних алгоритмах часто застосовують функцію range - діапазон.
for i in range(0, 5):
print ('Hello')
Результат:
Hello
Hello
Hello
Hello
Hello
Спершу змінна i набуває значення 0 і друкується слово "Hello". Далі відбувається повернення у цикл: змінна набуває значення 1 та знову друкується слово "Hello", і так далі. Останнім значенням змінної i буде 4 і знову надрукується слово "Hello". Таким чином, після виконання циклу на екрані з'явиться привітання 5 разів (від 0 до 4).
for i in range(0, 100): # змінна i "крокуватиме" від числа 0 до 99
if i % 2 == 0: # перевіряємо чи число парне, тобто остача від ділення на 2 дорівнює нулю
print(i) # виводимо число, яке задовольняє умову
або
2 варіант
for i in range(0, 100, 2): # третій аргумент відповідає за крок параметра циклу (у попередньому варіанті крок був 1)
print(i)