Методична скарбничка
учителя математики та інформатики
Івахниченко Тамари Миколаївни

Положення про дистанційну освіту

Дистанційне навчання на період карантину

Інформаційна безпека

Лінійні програми

 Сайти, створені учнями 9-х класів 2019-2020 н.р.

1.  Харківщина в XVII-другій половині XVIII стсайт 9-А(Головко, Корнійчук)

Сайт Полякова, Кріцин 9-А

  Вороніна, Дєткіна 9-А  

змінена версія сайту

 

Бардакова, Бережко 9-Б

 

Левченко Вікторія, 9-А

 

 Дорош Марія, Толстова Софія 9-А 

 

 

 

Головко А., 9-А

Кріцин О. , 9-А клас

 

 

текстовий редактор. 5 клас

математика. 8 клас. Чотирикутники

математика 5 клас

Мова програмування Pascal

 

Презентація

Задачник

Урок № 1(Лінійні програми -змінні і типи даних)

               Лінійні програми змінні і типи даних Урок№1

.Паскаль з нуляБуде потрібен збірник задач TurboPascal.Розділ "лінійні програми"

Задача№1:

знайти периметр и площу прямокутника

.Дано: довжина-3см, ширина-2см 

Для початку потрібно ввести змінні: VAR A, B, S, P: INTEGER;

BEGIN 

BEGIN-це вже початок нашої програми.

далі пишемо READ (A, B) це змінні, які нам відомі за умовою задачі

.Слідом йде підрахунок периметра 

P: = 2 * (A + B);

 і площі. S: = A * B 

І в кінці в нас йде вивід даних.

Для цього використовується команда WRITE (P);WRITE (S); 

І кінець записується як END.

     Повна програма

PROGRAM t_1;

VAR A, B, S, P: INTEGER;

BEGIN

READ (A, B);

P: = 2 * (A + B);

S: = A * B;

WRITE (P);

WRITE (S);

END.

 Урок № 2 (типи даних)

Урок № 3 (Операції trunc div mod)

Операції Trunc. Div. Mod.

 Tranc. Завдання 6.7 зі збірника.

 Визначте, скільки папуг поміститися на удаві? Користувач вводить з клавіатури довжину удава в метрах. Відповідь округлити до цілого числа за допомогою функції TRANC.

 Працюємо в програмі PascalABC.

1. Назва програми , наприклад-UDAV.

2. Вводимо змінні: довжина попугая- P, довжина удава- U, результат-REZ,

3. Вказуємо тип змінних - REAL(дійсне).

4. Тіло прогами

Begin -початок алгоритма

Оператори виведення повідомлення: Write('Введіть довжину удава");

Оператор введення Read( U)

Оператор виведення повідомлення Write('Введіть довжину папуги'),

Оператор введення значення змінної Р      Read(P);

Обчислення за формулою   результат (REZ)  (REZЖ:= U / P;

Для того, щоб округлити результат, використовуємо операцію TRANC. У осередок пам'яті REZ запишемо TRANC (REZ).

Write і пишемо - (ось стільки папуг поміститься на удаві), виведемо змінну, яка зберігає результат. Це змінна REZ.

Завершуємо програму -END.

Для перевірки, в спливаюче вікно пишемо будь-які числа. Припустимо, довжина удава-8 (мається на увазі метри), довжина папугу-0,4. Перевіряємо. Вийшло число 20. Ось стільки папуг поміститься на удаві.

 Приклад програми:

PROGRAM UDAV;

VAR P, U, REZ: REAL;

BEGIN

WRITE ('введіть довжину удава = ');

READ (U);

WRITE('Введіть довжину попугая = ');

READ(P);

REZ:=U/P;

REZ:= TRANC(REZ);

WRITE('Кількість попугаїв, що помістяться на удаві : ' ,REZ );

END.

 DIV і MOD. Завдання 6.8 зі збірки.

 Напишіть програму для перерахунку величини тимчасового інтервалу, заданого в хвилинах - в величину, виражену в годинах і хвилинах. Використавши операції DIV і MOD.

 

DIV - ця функція відкидає дробову частину при діленні, залишаючи цілу. Наприклад, якщо вийшло 15,5

за допомогою div- вийде 15.

MOD - ця функція відкидає цілу частину, залишаючи дробову. (На тому ж прикладі) 15,5 вийде 5.

 

 

Працюємо в програмі PascalABC.

Насамперед називаємо програму-Час.

Змінні: VR, H, M- годинник і хвилини.

Тип-INTEGER.

Begin.

Wright-Введіть час в хвилинах, Read-VR

У змінну Н вводимо: хвилини (VR) DIV 60 (мається на увазі: в 1 годині 60 хвилин)

У змінну М вводимо: хвилини (VR) MOD 60

Потім, Write і пишемо: Часів, (виведемо змінну Н),

Хвилин, (змінна М).

Завершуємо програму -END.

Перевіряємо. У спливаюче вікно (час в хвилинах) вводимо будь-яке число. Припустимо, 120. Автоматично виводиться на екран скільки це в годинах хвилинах.

 Приклад програми

 PROGRAM  VREMA ;

VAR VR, H, M: INTEGER;

BEGIN

WRITE ('ВВЕДИТЕ ВРЕМЯ В МИНУТАХ = ');

READ (VR);

M:= VR DIV 60;

M:= VR MOD 60;

WRITE ('ЧАСОВ : ',Н,' МИНУТ :',M);

END.

 Урок № 4 (розбиття числа на розряди)

Урок № 5 (умовний оператор     If then else )

Урок № 6   (умовний ореатор і операція mod)

Урок № 7 (вкладені оператори розгалуження)

Урок № 8 (Оператор вибора Case)

Урок № 9 (Генератор случайных чисел. Random)

Урок № 10 (Оператор Goto. Безумовниий перехід)

Урок № 11 (цикли з параметром)

Урок № 12 (цикл з післяумовою)

 

  Текстовий  процесор

5 клас

Урок №1.  Об’єкти та їхні властивості. Дії над об’єктами. Основні об'єкти текстового документа. 
Програмне забезпечення для опрацювання текстів. Вікно програми
 

Вправи для опрацювання

 Елементи вікна програми

 Дії з текстовим документом

 

 

 Урок № 2.  Введення, редагування та форматування символів і абзаців.

 

Урок № 3.  Додавання зображень із файлу та їх форматування.

 Завдання для опрацювання. Додавання малюнків із файлу до текстового документа та їх форматування. 

.

 

Урок № 4.  Додавання, редагування та форматування таблиць.

Вправи для опрацювання
Завдання 1.
Властивості таблиці в текстовому процесорі

 Завдання 2.

 

Урок № 5.   Однорівневі списки.

Урок № 6.   Сторінки документа та їх форматування.

Урок № 7.  Підготовка документа до друку. Друк документа

Підсумковий урок

8 клас.

Опрацювання текстових даних

1. Пошук та заміна фрагментів тексту. Форматування з використанням стилів.

 

2. Структура документа. Автоматизоване створення змісту документа. Колонтитули. Гіперпосилання в текстових документах.

 

Опрацювання прочитаного матеріалу

 

Створення предметого покажчика

 

Опрацювання текстових даних (Текстовий процесор Word 2007)

 

 

Підсумковий урок

Copyright @ 2023