Методична скарбничка
учителя математики та інформатики
Івахниченко Тамари Миколаївни

2020/2021 навчвльний рік

Тема: Алгоритми та програми

Урок № 3. Циклічні алгоритми

Логічні операції та складені умови

В сердовищі програмування паскаль виконати завдання і тексти прорам та відповіді вписати в тест

  Домашнє завдання

 підручник 9 клас стор. 157 - 159 Скласти конспект . Ознайомитися з поняттям одновимірного масиву

 

 

 

2018-2019 навчальний рік

9 клас. Урок № 3.
Тема: Типова архітектура персонального комп’ютера. Історія розвитку обчислювальної техніки

Мета: ознайомлення із типовою архітектурою ПК, видами пам'яті, характеристикою процесора, та історією розвитку обчислювальної техніки.
Розвиток культури мовлення, логічного мислення , дбайливого ставлення до техніки.

Компетенції учнів:

Учень

пояснює:

  • призначення структурних компонентів персонального комп’ютера;

наводить приклади:

  • пристроїв введення, виведення, зберігання та обробки інформації.

класифікує:

  • процесори;
  • запам’ятовуючі пристрої;
  • пристрої введення та виведення інформації;

дотримується:

правил техніки безпеки під час роботи на комп’ютері.

Структура уроку.

1. Перевірка домашнього завдання - відповісти на питання (презентація-урок 3-дз)
2. Ознайомлення з новим матеріалом (презентація-3).

записати в зошиті -вклад Паскаля, Лейбніца, Бебіджа і Неймана в розвиток  обчислювальної техніки і стор. 67 - Герман Голеріт

3. Робота з підручником - стор. 39, стор. 41-ознайомиттися і скласти конспект
4. Домашнє завдання
скласти конспект стор. 38 , 39, 41-43
ознайомитися стор. 63-71

5. Підведення підсумків.

 

2020-2021 навчальний рік

Тема: Табличні величини

9 клас. Урок № 4.

Середовище програмування http://wde.pascalabc.net/

 Знайомство із середовищем програмування Pascal

 

Тема 1. Табличні величини

УРОК 4

1. Опис масива із 25 цілих чисел:

var mas:array[1..25] of integer;

mas - імя масива, що може змінюватися;

array -зарезервоване слово (в перекладі з англ. означає масив);

integer вказує на тип даних;

2. Опис масива із 100 дійсних чисел:

var a: array [1..100] of real ;

3. Введення елементів масиву із клавіатури

For i : =1 to 5 do read(a[i]);

4. Знаходження суми елементів масиву із 5 чисел:

Для знаходження суми елементів масиву потрібно:

     1.Завести величину-суматор для накопичення суми чисел.

     2.Обнулити її. (Присвоїти значення 0).

     3.Організувати цикл проходження по масиву та додавання елементів величини-суматора.

     4.Вивести результат на екран.

   var A: array [1..5] of real ;

   i: integer; S: Real;

begin

For i : =1 to 5 do read(a[i]);

     S : = 0;

    For i : =1 to 5 do

    Begin

        S : = S + A[ i ];

    End;

    Writeln('S=',S);

    End.

5.        Добуток елементів масиву знаходиться абсолютно аналогічно. Треба лише замінити дві команди в попередній програмі.

А саме:

    S : = 0; на S : = 1;

                та

   S : = S + A[ i ]; на S : = S * A[ i ];

var A: array [1..5] of real ;

   i: integer; S: Real;

begin

  For i : =1 to 5 do read(a[i]);

     S : = 1;

    For i : =1 to 5 do

    Begin

        S : = S * A[ i ];

    End;

    Writeln('S=',S);

    End.

УРОК № 5.

6. Виведення 20 елементів масиву

For i : =1 to 20 do writeln(a[i]);

 

Урок № 6

Записати в зошиті зразки програм

7. Знайти суму елементів масиву, кратних 5

var A: array [1..15] of integer;

 S,  i: integer; 

begin

For i :=1 to 15 do read(a[i]);

     S : = 0; 

    For i :=1 to 15 do if a[i]  mod 5 = 0  then 
   
              Begin

        S := S + A[ i ];      

             End;

    Writeln('S=', S);

       End.

 8. Знайти кількість елементів масиву, кратних 7.

var A: array [1..20] of integer;

 к,  i: integer; 

begin

For i : =1 to 20 do read(a[i]);

     k:=0;

    For i :=1 to 20 do if a[i[ mod 7= 0 then

    Begin

              k:=k+1;

    End;

     Writeln('k=', k);

    End.

9 . Знайти суму і кількість додатніх елементів масиву.

var A: array [1..15] of real ;

 k,  i: integer; S: Real;

begin

For i : =1 to 15 do read(a[i]);

     S : = 0; k:=0;

    For i :=1 to 15 do if a[i] > 0 then

    Begin

        S := S + A[ i ];

       k:=k+1;

    End;

    Writeln('S=', S);

     Writeln('k=', k);

    End.

  Виконай індивідуальні завдання

 УРОК 7 . ДАТА 24/09/20

Виписати в зошит  фрагменти програм

10.

Знаходження суми елементів масиву, які мають парні індекси, тобто,

якщо є масив чисел

a[1], a[2], a[3], a[4], a[5], a[6], a[7] , то потрібно знайти суму a[2]+a[4]+a[6]

s:=0;

 For i : =1 to 7 do if  i  mod 2 = 0  then     S := S + A[ i ];   

11.   

Знаходження кількості елементів масиву, які мають непарні індекси

 k:=0;

For i :=1 to 7 do if  i  mod 2 <> 0  then     k := k + 1;   

         

 Завдання на опрацювання масивів

Завдання № 1.

Знайти суму всіх елементів масиву із 12 цілих чисел. 

Завдання № 2.

Знайти суму квадратів всіх елементів масиву із 8 дійсних чисел.

Завдання 3. 

Знайти суму всіх недодатних елементів масиву із 10 дійсних чисел.

Завдання 4. 

Знайти добуток від'ємних  елементів масиву із 8 дійсних чисел.

Завдання 5.

 Знайти суму елементів масиву із 11 цілих чисел, які мають індекси, кратні 3

Завдання 6.

 Знайти кількість елементів масиву із 12 цілих чисел, які мають індекси, кратні 5

 Завдання № 7.

В масиві із 10 цілих чисел знайти суму і кількість елементів масиву, кратних 3.

 Завдання № 8.

В масиві із 11 цілих  чисел знайти суму і кількість елементів масиву, кратних 5.

 Завдання № 9.

В масиві із 12 цілих  чисел знайти середнє арифметичне непарних елементів масиву.

 Завдання № 10.

В масиві із 12 цілих  чисел знайти середнє арифметичне парних елементів масиву.

 Завдання № 11.

В масиві із 12 цілих  чисел знайти середнє арифметичне елементів масиву, що мають парні індекси.

 Завдання № 12.

В масиві із 12 цілих  чисел знайти середнє арифметичне елементів масиву, що мають непарні індекси.

 Завдання № 13.

В масиві із 9 цілих чисел замінити парні елементи числом 100 і вивести змінений масив .

 Завдання № 14.

В масиві із 11 цілих чисел замінити непарні елементи числом 200 і вивести змінений масив .

 

 УРОК № 8

 10. Знаходження найбільшого елемента масива  із 100 дійсних чисел

var A: array [1..100] of real ;

   i: integer; max: Real;

begin

  For i : =1 to 100 do read(a[i]);

     max : =a[1] ;

    For i : =2 to 100 do

        if  max<a[i]  then max:=a[i];

       Writeln('max=', max);

    End.

9. Знаходження номера найбільшого елемента масива із 50 дійсних чисел

var A: array [1..50] of real ;

   i: integer; max: Real; N_max: integer;

begin

  For i : =1 to 50 do read(a[i]);

     max : =a[1] ;

    For i : =2 to 50 do

        if  max<a[i]  then

begin

                       max:=a[i];

                       N_max:=i;

end;

       Writeln('max=', max);

   Writeln('N_max=', N_max);

    End.

11. Як поміняти значення змінних А і В , використовуючи додаткову змінну R

 R:=A;

A:=B;

B:=R;

   

Завдання № 15.

В масиві із 16 цілих  чисел знайти найбільший елемент, замінити його на число 200 і вивести змінений масив.

 Завдання № 16.

В масиві із 12 цілих  чисел знайти найменший елемент, замінити його на число 600 і вивести змінений масив.

 Завдання № 17.

В масиві із 13 цілих  чисел знайти найбільший і найменший  елементи, поміняти їх місцями і вивести змінений масив.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2019-2020

Тема: Основні апаратні засоби ПК. Правила ТБ. Інструктаж з БЖД. Практична робота № 1. Робота з клавіатурним тренажером.

Мета: розглянути:  правила технiки безпеки пiд час роботи на комп’ютерi;
перевiрити: швидкiсть набору; знання теоретичного матерiалу;
розвивати вміння співставляти факти і події;
виховувати: уважність, дисциплінованість під час роботи на ПК.

Компетенції учнів:

пояснює:

  • призначення структурних компонентів персонального комп’ютера;
    • відмінність між оперативними та постійними запам’ятовуючими пристроями;
    • відмінність між зовнішніми та внутрішніми запам’ятовуючими пристроями;

наводить приклади:

  • пристроїв введення, виведення, зберігання та обробки інформації.

класифікує:

  • процесори;
  • запам’ятовуючі пристрої;
  • пристрої введення та виведення інформації;

дотримується:

правил техніки безпеки під час роботи на комп’ютері.

Структура уроку.

  1.  Перевірка домашнього завдання (презентація-перевірка-дз-тести)
  2. Ознайомлення з новим матеріалом (презентація -4)
  3. Робота за ПК-при роботі за ПкКдотримуйся правил техніки безпеки
    Завантажити текстовий редактор і ввести текст за зразком
  4. Підведення підсумків
  5. Для тих, хто хоче знати більше - сучасні носії даних
    історія обчислювальної техніки
  6. Домашнє завдання
    Ознайомитися стор. 37-46
    Скласти конспект
    стор. 39-процесор
    стор. 41- 43 пам’ять (виписати англійську абревіатуру)

 

Copyright @ 2023