Урок № 3. Циклічні алгоритми
Логічні операції та складені умови
В сердовищі програмування паскаль виконати завдання і тексти прорам та відповіді вписати в тест
Домашнє завдання
Мета: ознайомлення із типовою архітектурою ПК, видами пам'яті, характеристикою процесора, та історією розвитку обчислювальної техніки.
Розвиток культури мовлення, логічного мислення , дбайливого ставлення до техніки.
Компетенції учнів:
Учень
пояснює:
наводить приклади:
класифікує:
дотримується:
правил техніки безпеки під час роботи на комп’ютері.
Структура уроку.
1. Перевірка домашнього завдання - відповісти на питання (презентація-урок 3-дз)
2. Ознайомлення з новим матеріалом (презентація-3).
записати в зошиті -вклад Паскаля, Лейбніца, Бебіджа і Неймана в розвиток обчислювальної техніки і стор. 67 - Герман Голеріт
3. Робота з підручником - стор. 39, стор. 41-ознайомиттися і скласти конспект
4. Домашнє завдання
скласти конспект стор. 38 , 39, 41-43
ознайомитися стор. 63-71
5. Підведення підсумків.
Знайомство із середовищем програмування Pascal
1. Опис масива із 25 цілих чисел:
var mas:array[1..25] of integer;
mas - імя масива, що може змінюватися;
array -зарезервоване слово (в перекладі з англ. означає масив);
integer вказує на тип даних;
2. Опис масива із 100 дійсних чисел:
var a: array [1..100] of real ;
3. Введення елементів масиву із клавіатури
For i : =1 to 5 do read(a[i]);
4. Знаходження суми елементів масиву із 5 чисел:
Для знаходження суми елементів масиву потрібно:
1.Завести величину-суматор для накопичення суми чисел.
2.Обнулити її. (Присвоїти значення 0).
3.Організувати цикл проходження по масиву та додавання елементів величини-суматора.
4.Вивести результат на екран.
var A: array [1..5] of real ;
i: integer; S: Real;
begin
For i : =1 to 5 do read(a[i]);
S : = 0;
For i : =1 to 5 do
Begin
S : = S + A[ i ];
End;
Writeln('S=',S);
End.
5. Добуток елементів масиву знаходиться абсолютно аналогічно. Треба лише замінити дві команди в попередній програмі.
А саме:
S : = 0; на S : = 1;
та
S : = S + A[ i ]; на S : = S * A[ i ];
var A: array [1..5] of real ;
i: integer; S: Real;
begin
For i : =1 to 5 do read(a[i]);
S : = 1;
For i : =1 to 5 do
Begin
S : = S * A[ i ];
End;
Writeln('S=',S);
6. Виведення 20 елементів масиву
For i : =1 to 20 do writeln(a[i]);
var A: array [1..15] of integer;
S, i: integer;
begin
For i :=1 to 15 do read(a[i]);
S : = 0;
For i :=1 to 15 do if a[i] mod 5 = 0 then
Begin
S := S + A[ i ];
End;
Writeln('S=', S);
End.
var A: array [1..20] of integer;
к, i: integer;
begin
For i : =1 to 20 do read(a[i]);
k:=0;
For i :=1 to 20 do if a[i[ mod 7= 0 then
Begin
k:=k+1;
End;
Writeln('k=', k);
End.
var A: array [1..15] of real ;
k, i: integer; S: Real;
begin
For i : =1 to 15 do read(a[i]);
S : = 0; k:=0;
For i :=1 to 15 do if a[i] > 0 then
Begin
S := S + A[ i ];
k:=k+1;
End;
Writeln('S=', S);
Writeln('k=', k);
End.
10.
Знаходження суми елементів масиву, які мають парні індекси, тобто,
якщо є масив чисел
a[1], a[2], a[3], a[4], a[5], a[6], a[7] , то потрібно знайти суму a[2]+a[4]+a[6]
s:=0;
For i : =1 to 7 do if i mod 2 = 0 then S := S + A[ i ];
11.
Знаходження кількості елементів масиву, які мають непарні індекси,
k:=0;
For i :=1 to 7 do if i mod 2 <> 0 then k := k + 1;
Завдання на опрацювання масивів
Завдання № 1.
Знайти суму всіх елементів масиву із 12 цілих чисел.
Завдання № 2.
Знайти суму квадратів всіх елементів масиву із 8 дійсних чисел.
Завдання 3.
Знайти суму всіх недодатних елементів масиву із 10 дійсних чисел.
Завдання 4.
Знайти добуток від'ємних елементів масиву із 8 дійсних чисел.
Завдання 5.
Знайти суму елементів масиву із 11 цілих чисел, які мають індекси, кратні 3
Завдання 6.
Знайти кількість елементів масиву із 12 цілих чисел, які мають індекси, кратні 5
Завдання № 7.
В масиві із 10 цілих чисел знайти суму і кількість елементів масиву, кратних 3.
Завдання № 8.
В масиві із 11 цілих чисел знайти суму і кількість елементів масиву, кратних 5.
Завдання № 9.
В масиві із 12 цілих чисел знайти середнє арифметичне непарних елементів масиву.
Завдання № 10.
В масиві із 12 цілих чисел знайти середнє арифметичне парних елементів масиву.
Завдання № 11.
В масиві із 12 цілих чисел знайти середнє арифметичне елементів масиву, що мають парні індекси.
Завдання № 12.
В масиві із 12 цілих чисел знайти середнє арифметичне елементів масиву, що мають непарні індекси.
Завдання № 13.
В масиві із 9 цілих чисел замінити парні елементи числом 100 і вивести змінений масив .
Завдання № 14.
В масиві із 11 цілих чисел замінити непарні елементи числом 200 і вивести змінений масив .
10. Знаходження найбільшого елемента масива із 100 дійсних чисел
var A: array [1..100] of real ;
i: integer; max: Real;
begin
For i : =1 to 100 do read(a[i]);
max : =a[1] ;
For i : =2 to 100 do
if max<a[i] then max:=a[i];
Writeln('max=', max);
var A: array [1..50] of real ;
i: integer; max: Real; N_max: integer;
begin
For i : =1 to 50 do read(a[i]);
max : =a[1] ;
For i : =2 to 50 do
if max<a[i] then
begin
max:=a[i];
N_max:=i;
end;
Writeln('max=', max);
Writeln('N_max=', N_max);
R:=A;
A:=B;
B:=R;
Завдання № 15.
В масиві із 16 цілих чисел знайти найбільший елемент, замінити його на число 200 і вивести змінений масив.
Завдання № 16.
В масиві із 12 цілих чисел знайти найменший елемент, замінити його на число 600 і вивести змінений масив.
Завдання № 17.
В масиві із 13 цілих чисел знайти найбільший і найменший елементи, поміняти їх місцями і вивести змінений масив.
2019-2020
Тема: Основні апаратні засоби ПК. Правила ТБ. Інструктаж з БЖД. Практична робота № 1. Робота з клавіатурним тренажером.
Мета: розглянути: правила технiки безпеки пiд час роботи на комп’ютерi;
перевiрити: швидкiсть набору; знання теоретичного матерiалу;
розвивати вміння співставляти факти і події;
виховувати: уважність, дисциплінованість під час роботи на ПК.
Компетенції учнів:
пояснює:
наводить приклади:
класифікує:
дотримується:
правил техніки безпеки під час роботи на комп’ютері.
Структура уроку.