Методична скарбничка
учителя математики та інформатики
Івахниченко Тамари Миколаївни

Планування  уроків 6 клас (2018-2019 )

Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

Календарне планування-6-А-В.doc

Календарне планування-6-Б.doc

 Задачі курсу

 

 

Ключові компетентності

 

Компоненти

1

Спілкування державною
(і рідною у разі відмінності) мовами

Уміння:

створювати інформаційні продукти та грамотно і безпечно комунікувати з використанням сучасних технологій державною (і рідною у разі відмінності) мовою;

висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій з використанням відповідної термінології.

Ставлення:

усвідомлення комунікаційної ролі ІТ;

уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на ІТ-тематику;

надавання переваги використанню програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом державною (і рідною у разі відмінності) мовами

2

Спілкування іноземними мовами

Уміння:

використовувати програмні засоби та ресурси з інтерфейсом іноземними мовами;

використовувати програмні засоби для перекладу текстів та тлумачення іноземних слів;

оперувати базовою міжнародною ІТ-термінологією.

Ставлення:

усвідомлення ролі ІТ в інтерперсональній комунікації у глобальному контексті;

розуміння необхідності володіння іноземними мовами для онлайн-навчання й активного залучення до європейської та глобальної спільнот, усвідомлення своєї причетності до них

3

Математична компетентність

Уміння:

розуміти, використовувати та створювати математичні моделі об’єктів та процесів для розв’язування задач із різних предметних галузей засобами інформаційних технологій.

Ставлення:

усвідомлення ролі математики як однієї з основ ІТ

4

Основні компетентності у природничих науках і технологіях

Уміння:

застосовувати логічне, алгоритмічне, структурне та системне мислення для розв’язування життєвих проблемних ситуацій;

планувати та проводити навчальні дослідження та комп’ютерні експерименти в галузі природничих наук і технологій;

послуговуватися технологічними пристроями.

Ставлення:

усвідомлення міждисциплінарного значення інформатики;

усвідомлення ролі наукових ідей в сучасних інформаційних технологіях

5

Інформаційно-
цифрова компетентність

Розкривається у змісті предмета

6

Уміння вчитися впродовж життя

Уміння:

організовувати свою діяльність з використанням програмних засобів для планування та структурування роботи, а також співпраці з членами соціуму;

самостійно опановувати нові технології та засоби діяльності.

Ставлення:

виявлення допитливості, наполегливості, впевненості, вміння мотивувати себе до навчальної діяльності, долати перешкоди як ключові чинники успіху навчально-пізнавального процесу інформатики;

усвідомлення необхідності та принципів навчання протягом усього життя;

усвідомлення відповідальності за власне навчання

7

Ініціативність і підприємливість

Розкривається через наскрізну змістову лінію

8

Соціальна та громадянська компетентності

Розкривається через наскрізну змістову лінію

9

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Уміння:

грамотно і логічно висловлювати свою думку, аргументувати та вести діалог, враховуючи національні та культурні особливості співрозмовників та дотримуючись етики спілкування і взаємодії у віртуальному просторі;

враховувати художньо-естетичну складову при створенні інформаційних продуктів (сайтів, малюнків, текстів тощо).

 

Ставлення:

культурна самоідентифікація, повага до культурного розмаїття у глобальному інформаційному суспільстві;

усвідомлення впливу інформатики та інформаційних технологій на людську культуру та розвиток суспільства

10

Екологічна грамотність і здорове життя

Розкривається через наскрізну змістову лінію

  Зміст курсу

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Зміст навчального матеріалу

Комп’ютерна графіка

Учень/учениця

Знаннєва складова

Пояснює поняття комп’ютерної графіки.

Порівнює особливості кодування растрових і векторних зображень.

Пояснює призначення растрових і векторних графічних редакторів.

Наводить приклади форматів векторної та растрової графіки.

Пояснює, як змінюються властивості об’єктів після їх групування і розгруповування

 

Діяльнісна складова

Створює та редагує векторні та растрові зображення.

Змінює формат і налаштовує параметри зображення для його використання з певною метою.

Групує та розгруповує, обертає, вирівнює та масштабує об’єкти на зображенні.

Використовує шари для створення зображень.

Налаштовує інструменти та середовище графічного редактора під час створення зображення

 

Ціннісна складова

Обґрунтовує вибір способу подання зображення для різних потреб

Поняття комп’ютерної графіки.

 

Растрові та векторні зображення, їхні властивості. Формати файлів растрових і векторних зображень. Налаштування параметрів та перетворення формату готового зображення.

 

Особливості побудови й опрацювання векторних зображень. Побудова зображення з графічних примітивів.

 

Операції над об’єктами та групами об’єктів.

 

Багатошарові зображення, розміщення об’єктів у шарах.

 

Додавання тексту до графічних зображень та його форматування

 

Комп’ютерні презентації

Учень/учениця

Знаннєва складова

Називає апаратне й програмне забезпечення, необхідне для створення й перегляду комп’ютерних презентацій.

Наводить приклади об’єктів презентації, їх властивостей і типів слайдів.

Називає етапи створення презентації і правила компонування її об’єктів.

Знає принципи естетичного оформлення слайдів

 

Діяльнісна складова

Створює презентацію та налаштовує її показ.

Використовує гіперпосилання, ефекти зміни слайдів та анімації.

Планує представлення презентації та виступає з нею перед аудиторією

 

 

 

Ціннісна складова

Обґрунтовує доцільність використання презентацій у своїй навчальній діяльності та повсякденному житті.

Оцінює якість презентації та дотримання вимог до її оформлення

Програмне забезпечення для створення й відтворення комп’ютерних презентацій.

 

Етапи створення презентації та вимоги до її оформлення.

 

Об’єкти презентації та засоби керування її демонстрацією. Типи слайдів.

 

Налаштування показу презентацій.

 

Ефекти анімації, рух об’єктів в презентаціях.

 

Ефекти зміни слайдів.

 

Планування представлення презентації та виступ перед аудиторією.

Навчальні ресурси для наскрізних змістових ліній:

Підручник «Фінансово-грамотний споживач». 6 клас. Розділ І. Практична робота № 1 «Створення реклами власного товару чи послуги», с. 78

Робочий зошит «Фінансово-грамотний споживач». 6 клас. Розділ І. Практична робота № 1 «Створення реклами власного товару чи послуги», с. 30

https://imzo.gov.ua/diyalnist/innovatsiyna-ta-doslidno-eksperementalna/kurs-finansova-gramotnist/elektronni-versiyi-posibnikiv-spetskursu/

Алгоритми та програми

Учень/учениця

Знаннєва складова

Знає і розуміє поняття об’єкта в програмуванні. Наводить приклади властивостей об’єктів та їх значень.

Пояснює поняття події та наводить приклади подій та їх опрацювання.

Знає і розуміє поняття вкладених алгоритмічних структур, наводить приклади їх застосування

 

Діяльнісна складова

Розкладає задачу на підзадачі і розв’язує їх (здійснює декомпозицію задачі).

Додає об’єкти до програмного проекту.

Уміє змінювати значення властивостей об’єктів, у тому числі програмно.

Уміє перевіряти результат виконання програми на відповідність умові задачі.

Програмує опрацювання подій.

Застосовує вкладені алгоритмічні структури повторення та розгалуження

 

Ціннісна складова

Усвідомлює доцільність застосування подійного програмування для розв’язання конкретної задачі.

Обґрунтовує необхідність застосування вкладених алгоритмічних структур.

 

Поняття про об’єкт у програмуванні. Властивості об’єкта. Створення програмних об’єктів.

 

Поняття події. Види подій. Програмне опрацювання події.

 

Змінювання  значень властивостей об’єкта в програмі.

 

Вкладені алгоритмічні структури повторення та розгалуження.

 

Розв’язання задачі методом поділу на підзадачі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

Copyright @ 2023