Методична скарбничка
учителя математики та інформатики
Івахниченко Тамари Миколаївни

Планування уроків 5 клас 2018/2019 навчальний рік

Календарні плани 5 класи/2018/2019(.doc)

Очікувані результати навчання та зміст навчального матеріалу

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Зміст навчального матеріалу

Інформаційні процеси та системи

Учень/учениця

Знаннєва складова

Пояснює поняття інформації та інформаційної системи.

Наводить приклади даних і повідомлень.

Наводить приклади інформаційних процесів.

Називає складові комп'ютера та їх призначення.

Пояснює поняття операційної системи.

Наводить приклади комп'ютерних програм

Діяльнісна складова

Розпізнає різновиди інформаційних процесів.

Розрізняє типи комп'ютерів.

Дотримується правил безпеки життєдіяльності під час роботи з комп'ютерним пристроями.

Уміє виконувати основні операції над файлами та папками

Ціннісна складова

Усвідомлює взаємозв’язок між апаратною та програмною складовими інформаційної системи.

Усвідомлює наслідки впливу комп’ютерних пристроїв на здоров’я.

Має уявлення про роль інформаційних технологій у житті людини та розвитку суспільства

    Інформація, дані, повідомлення. Інформаційні процеси та системи. Роль інформаційних технологій у житті сучасної людини.

 

Апаратна і програмна складові інформаційної системи.

 

Комп'ютер як пристрій опрацювання даних. Різновиди комп'ютерів.

 

Складові комп’ютерів та їхнє призначення.

 

Операційна система та її інтерфейс.

 

Файли, папки та операції над ними.

 

Безпека життєдіяльності при роботі з комп'ютером

 

Мережеві технології та Інтернет

Учень/учениця

Знаннєва складова

Розуміє поняття комп'ютерної мережі.

Пояснює відмінність між глобальною та локальною комп'ютерними мережами.

Наводить приклади пошукових систем.

Наводить приклади навчальних веб-ресурсів.

Діяльнісна складова

Використовує мережеві папки для обміну файлами та їх зберігання.

Дотримується правил безпеки під час використання Інтернету.

Шукає, завантажує та зберігає дані, отримані із Всесвітньої мережі.

Ціннісна складова

Усвідомлює необхідність дотримання авторського права.

Критично оцінює відомості, отримані з мережі Інтернет

Комп’ютерні мережі.
Локальна мережа.
Використання мережевих папок.

Пошук інформації в Інтернеті.

Безпечне користування Інтернетом.

Завантаження даних з Інтернету. Авторське право.

Критичне оцінювання інформації, отриманої з Інтернету.

Використання мережі Інтернет для навчання

Опрацювання текстових даних

Учень/учениця

Знаннєва складова

Пояснює поняття об’єкта та властивостей об’єкта.

Називає основні об'єкти текстового документа.

Називає властивості символів, абзаців, сторінок, зображень і таблиць.

Діяльнісна складова

Уміє редагувати та форматувати об'єкти текстових документів.

Додає зображення з файлів та налаштовує їхні параметри.

Додає таблиці й однорівневі списки, редагує та форматує їх.

Налаштовує параметри сторінки (розмір, орієнтацію, поля).

Готує документ до друку

Ціннісна складова

Усвідомлює роль електронного документообігу у сучасному суспільстві.

Оцінює якість форматування текстового документа.

Об’єкти та їхні властивості. Дії над об’єктами. Основні об'єкти текстового документа.

Програмне забезпечення для опрацювання текстів.

Введення, редагування та форматування символів і абзаців.

Додавання зображень із файлу та їх форматування.

Додавання, редагування та форматування таблиць.
Однорівневі списки. 
Сторінки документа та їх форматування.

Підготовка документа до друку. Друк документа

Навчальні ресурси для наскрізних змістових ліній:

Підручник «Родинні фінанси». 5 клас, Тема 8 «Гроші в житті родини», с. 58.

Робочий зошит «Родинні фінанси». 5 клас, Тема 8 «Гроші в житті родини», с. 29.

Підручник «Фінансово-грамотний споживач». 6 клас, вступ. Віртуальна екскурсія в «Музей грошей Національного банку України», с. 5, с. 15.

Робочий зошит «Фінансово-грамотний споживач», 6 клас, вступ. Віртуальна екскурсія в «Музей грошей Національного банку України», с.  4, с. 7.

Підручник «Фінансово-грамотний споживач». 6 клас, тема 5 «Купівля товарів в мережі Інтернет», с. 61.

Робочий зошит «Фінансово-грамотний споживач». 6 клас, тема 5 «Купівля товарів в мережі Інтернет», с. 23

Алгоритми та програми

Учень/учениця

Знаннєва складова

Пояснює поняття алгоритму та програми.

Наводить приклади виконавців та команд, які вони виконують.

Пояснює сутність алгоритмічних структур.

Діяльнісна складова

Складає прості алгоритми.

Розрізняє алгоритмічні структури.

Використовує середовище для опису та виконання алгоритмів.

Обирає алгоритмічні структури для розв'язування поставленої задачі.

За необхідності коригує алгоритми.

Виконує алгоритми, подані у формальному вигляді

Ціннісна складова

Усвідомлює значущість алгоритмів у житті.

Робить висновки про відповідність результату виконання алгоритму поставленій задачі

Виконавці алгоритмів та їхні системи команд.

 

Способи опису алгоритму. Програма.

 

Середовище опису й виконання алгоритмів.

 

Лінійні алгоритми.

 

Алгоритми з розгалуженнями.

 

Алгоритми з повтореннями

 

 

 

Наскрізні змістові лінії

Наскрізні змістові лінії є соціально значущими надпредметними темами, які допомагають формувати в учнів уявлення про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях. Вони є засобом інтеграції ключових і предметних компетентностей, навчальних предметів та предметних циклів. Відображення наскрізних змістових ліній у курсі інформатики показано в табл. 5.

 

Таблиця 5. Наскрізні змістові лінії в курсі інформатики

 

Наскрізна лінія

5–7 класи

Екологічна безпека та сталий розвиток

Розуміння інноваційного потенціалу ІТ як ключового фактору суспільного розвитку. Знання обов’язків щодо утилізації технологічних пристроїв та її значення у збереженні довкілля

Грома-
дянська відповідаль-ність

Виховання поваги до прав і свобод, зокрема свободи слова й конфіденційності особистості та даних в Інтернеті. Створення інформаційних продуктів громадянської та патріотичної тематики. Використання легального програмного забезпечення та контенту. Виховання відповідального ставлення і громадянської позиції щодо дотримання норм ліцензування програмного забезпечення та авторських прав

Здоров'я і безпека

Дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи
з ІТ-пристроями. Уміння критично оцінювати здобуту з Інтернету інформацію і знати методи перевірки її надійності. Формування свідомого ставлення до впливу сучасних пристроїв і контенту на здоров'я та інтелектуальний розвиток. Обмеження впливу небезпечних соціальних мережевих груп на учнів та захист їх від затягування в ці групи. Формування знань про ризики встановлення та використання ПЗ

Підприємливість та фінансова грамотність

Використання інструментів планування та спільної роботи, робота в команді. Розвиток уміння визначати всі можливі варіанти розв’язання проблеми та перевіряти результати

 

 

 

 

 

Copyright @ 2023