2 клас. 2017/2018 навчальний рік
Зміст навчального матеріалу | Державні вимоги до навчальних досягнень учня/учениці |
Інфомація Поняття про інформацію. Зміст та завдання курсу «Інформатика». Сприймання людиною інформації. Властивості інформації. Види інформації за способом сприймання: зорова, слухова, нюхова, смакова, дотикова. Приватна та публічна інформація. Захист особистої приватної інформації. Безпека використання інформації. Пристрої для роботи з інформацією. Правила безпечної поведінки у кабінеті інформатики. |
Учень/учениця: має уявлення про інформацію; розуміє за допомогою яких органів чуття людина сприймає інформацію; для чого вивчають інформатику; розрізняє приватну та публічну інформацію; наводить приклади видів інформації за способом сприймання; властивостей інформації (без називання терміну) на конкретних прикладах; називає правила безпечної поведінки в кабінеті інформатики; дотримується правил безпечного користування пристроями у кабінеті інформатики; використовує у своєму мовленні слова інформація, інформатика, приватна, публічна інформація та називає 3 сучасних пристрої для роботи з інформацією. |
Комп’ютери та інші пристрої Комп'ютер та інші пристрої для роботи з інформацією. Увімкнення та вимкнення комп'ютера та інших пристроїв. Робочий стіл. Значки робочого столу. Використання миші та інших маніпуляторів для вибору та переміщення об’єктів. Використання пристроїв для навчання: перегляд зображень (образотворче мистецтво), читання текстів (літературне читання, мови), слухання мелодій (музичне мистецтво). Виділення обраного тексту в середовищах для читання. Клавіатура. Уведення окремих символів. Зміна мовних режимів. Організація робочого місця під час навчання з різними пристроями. |
Учень/учениця: має уявлення про різноманіття сучасних пристроїв для роботи з інформацією; наводить приклади використання пристроїв для роботи з інформацією у школі, вдома; уміє увімкнути та вимкнути комп’ютер та інші пристрої (за умови їх використання); уміє знаходити необхідні для роботи значки на Робочому столі та розпочинає роботу в програмах; орієнтується в середовищах для перегляду зображень, читання текстів, слухання музики та завершує роботу з ними; уміє використовувати маніпулятори для вибору та переміщення об’єктів; уміє змінити мовні режими на клавіатурі та ввести окремі символи; уміє відшукати необхідну інформацію в тексті та виділити частину тексту; прагне використовувати пристрої з навчальною метою; володіє навичками раціональної організації робочого місця; використовує у своєму мовленні слова робочий стіл, програма, комп’ютер, ноутбук, смартфон, клавіатура, мишка, тачпад (за умови використання).
|
Інтернет Початкові уявлення про Інтернет. Поняття браузера, як програми для роботи в Інтернеті. Вікно браузера. Кнопки керування вікном. Маніпуляції з вікном. Вкладки браузера. Посилання. Закладка. Правила безпечної роботи в Інтернеті. Інформація для дітей та для дорослих. Приватна (особиста, сімейна) та публічна інформація. Вікові обмеження на перегляд вмісту сторінок. Ігри для вдосконалення навичок роботи з маніпуляторами, клавіатурою. Перегляд навчальних відео, картин художників, читання текстів, вдосконалення навичок усного рахунку в математичних тренажерах. |
Учень/учениця: має загальні уявлення про Інтернет; пояснює призначення програми-браузера; уміє розпочати роботу в браузері, додавати вкладки, закривати вкладки, завершувати роботу з браузером; відкривати необхідні для навчання сторінки через закладки, переходити за посиланнями, переглядати навчальне відео чи його заданий фрагмент; змінити розмір вікна браузера, згорнути, розгорнути вікно; розрізняє дитячу інформацію та інформацію для дорослих; розуміє про існування вікових обмежень на перегляд вмісту сторінок; наводить при клади приватної та публічної інформації; наводить приклади приватної інформації, яку не повідомляють незнайомцям в Інтернеті; дотримується правил безпеки в Інтернеті щодо нерозголошення приватної (особистої та сімейної) інформації; має уявлення про початкові норми авторського права щодо використання інформації; використовує у своєму мовленні слова браузер, Інтернет, вікно, вкладка, відкрити, закрити браузер, посилання, закладка, відео.
|
Графіка Поняття ком’ютерної графіки. Програми для створення за змінювання графічних зображень. Створення зображень. Зображення з геометричних фігур. Змінювання готових зображень. Доповнення зображень підписами чи коментарями у вигляді кількох слів. Сервіси для перегляду зображень картин художників. Віртуальні мистецькі галереї, екскурсії до музеїв. Пристрої для створення та опрацювання графічних зображень. Пошук зображень в Інтернеті для природознавства (музичного та образотворчого мистецтв, читання тощо). Право на зображення. Розрізнення дозволів на використання чужих зображень. |
Учень/учениця: має уявлення про комп’ютерну графіку та способи її подання; впізнає значки та назви середовищ для створення та змінювання графічних зображень; уміє створювати найпростіші зображення та змінювати їх, використовує для цього інструменти графічних редакторів; додавати підписи чи коментарі з кількох слів до зображень; уміє відшукати та переглядати в Інтернеті картину художника (задане зображення тварини, рослини тощо) та додати до закладок в браузері; прагне поважного ставлення до особистої інформації інших людей; називає 3-5 пристроїв, що використовуються для створення та опрацювання графічних зображень; використовує у своєму мовленні слова зображення, картина, фото, палітра, дозвіл на використання. |
Комнди та виконавці Поняттям команди. Порівняння команди й спонукального речення. Команди й виконавці. Послідовність дій. Приклади послідовності дій у природі. Виконання послідовних дій. Пошук помилок в послідовності дій. Ігрові вправи з надання команд виконавцям у середовищах програмування. Порівняння двох або більше предметів. Об’єднання предметів у групи за певними заданими ознаками. Назви групи однорідних предметів. Визначення ознак предметів, впізнавання предметів за даними ознаками. Складові частини предметів. Ігри на змінювання послідовності дій, пошук помилок в послідовностях; об’єднання предметів у групи, вилучення зайвого за певними оз |
Учень/учениця: має уявлення про команду, виконавців; послідовність дій; відрізняє команди від спонукальних речень; вміє надавати команди виконавцю в середовищах програмування; шукати помилки в послідовності команд; знаходить повторюваність подій в казках, повторювані стани у природі; знаходить помилки в поданих записах послідовних дій; дотримується певного порядку дій в іграх; об’єднує предмети в групу за певними ознаками, придумує назву групі; об’єднує складові частини одного предмета в ігрових середовищах; використовує у своєму мовленні слова команда, виконавець, порядок дій, послідовні дії. |