Методична скарбничка
учителя математики та інформатики
Івахниченко Тамари Миколаївни

Все буде Україна!!!

Не ігноруємо сигнали «Повітряна тривога»!!! 

Тема:  Алгоритми та програми

Дата проведення:   07 березня (8- Б) 08 березня (8- В)

Тема уроку:  Створення  алгоритмів з розгалуженням у Python

 

Довідковий матеріал 

Лінійні алгоритми

1 варіант --значення катетів записуємо в програмі

a=3
b=4
import math
c=math.sqrt(a**2+b**2)
print("гіпотенуза с=",c)

2 варіант---значення катетів вводимо з клавіатури

a=float(input('введіть катет a='))              # введення дійсного - дробового числа a  з клавіатури
b=float(input('введіть катет b=')) # введення дійсного - дробового числа b з клавіатури
import math # підключення бібліотеки математичних функцій
c=math.sqrt(a**2+b**2)
print("гіпотенуза с=", c)

Алгоритми з розгалуженням

 

Знайти частку від ділення числа a на число b

a=int(input('введіть перше число '))  # введення цілого числа a з клавіатури
b=int(input('введіть друге число '))   #введення цілого числа b з клавіатури
c=a // b                                                    #обчислення частки від ділення числа a на число b
print('частка',c)                                      # друк-виведення на екран частки
Знайти остачу від ділення числа a на число b

a=int(input('введіть перше число '))  # введення цілого числа a з клавіатури
b=int(input('введіть друге число '))   #введення цілого числа b з клавіатури
c=a % b                                                    #обчислення остачі від ділення числа a на число b
print('остача',c)                                      # друк-виведення на екран остачі

Задача № 1----Визначити, чи ділиться націло число a   на число b

a=int(input('введіть перше число   '))         # введення цілого числа  a з клавіатури
b=int(input('введіть друге число '))  #введення цілого числа b з клавіатури
c=a%b #обчислення остачі від ділення числа a на число b
print('остача',c) # друк-виведення на екран остачі
if c==0:print('ділиться націло') # перевірка- чи дорівнює остача 0
else:print('не ділиться націло')

Увага: # - коментар, тобто пояснення команд алгоритму, що не впливає на результат

2. Опрацювати матеріали презентації

Презентація - цілочисельне ділення

---- В зошит записати програми знаходження частки, остачі від ділення двох цілих чисел

----Намалювати блок-схему задачі №1 (чи ділиться одне число на друге націло)

----Виконати програму  Задачі 1 в середовищі Python (числа задати довільні)

 Онлайн-середовище Python

Домашнє завдання(достатній та високий рівень)

Задача № 2. Для заданого цілого числа N перевірити, чи воно парне чи дане число - непарне. 
ввести одне число N, записати умову - перевірка, чи число парне.
Результат= вивести повідомлення - парне або непарне

 1. В зошиті скласти блок-схему (приклад блок-схеми  ---задача № 1)

 2. Скласти програму для задачі № 2

 3. Виконати програму для двох чисел - парного і непарного

 4.  Надіслати

------фото зошита з блок-схемою до задачі № 2

------два скриншоти програми Задачі № 2 з результатами - парне і непарне

 

Критерії оцінювання

1. Середній рівень (6 балів) ----

виконати завдання п. 2(Задача № 1 в презентації)

---- В зошит записати програми знаходження частки, остачі від ділення двох цілих чисел

----Намалювати блок-схему задачі №1 (чи ділиться одне число на друге націло)

----Виконати програму  Задачі 1 в середовищі Python (числа задати довільні)

Надіслати ---конспект і скриншот виконаної програми до Задачі № 1

 2. Достатній та високий рівень - Задача № 2

   Бажаю успіхів! Бережіть себе!

 

Copyright @ 2023