Методична скарбничка
учителя математики та інформатики
Івахниченко Тамари Миколаївни

11 клас. Урок № 9. Створення та настроювання діаграм. Інструктаж з БЖД. Практична робота № 4. Побудова діаграм

Компетенції учнів:

Учень:

описує:

  • призначення основних панелей інструментів табличного процесора та кнопок на них;
  • критерії визначення типу діаграми, яка оптимально відображатиме один або кілька рядів даних;
    • алгоритмічну конструкцію розгалуження;

 пояснює:

  • правила запису абсолютних, відносних та мішаних посилань на клітинки та діапазони клітинок;
  • правила запису формул і використання адрес клітинок і діапазонів у формулах;

правила перетворення абсолютних, відносних та мішаних посилань під час копіювання формул;

використовує:

  • автозаповнення клітинок для прискорення введення даних;
  • майстер діаграм;

вміє:

  • записувати абсолютні, відносні та змішані посилання на клітинки і діапазони клітинок;
  • визначати тип діаграми, що найкраще відображатиме один чи кілька рядів даних;
  • змінювати тип діаграми;
  • задавати діапазон вхідних даних для діаграми й діапазон даних для кожного ряду;
  •   настроювати параметри відображення діаграми, області даних та рядів даних
  • наводить приклади:
    • математичних, статистичних, логічних функцій табличного процесора;
    Структура уроку.
  • 1. Теоретичні питання стор. 95-105
  • 2. Практична робота
    Збережи файл Діаграми у свою папку.
  • Виконай завдання (файл-Діаграми-завдання)
  • Завдання № 1

    1. Створити та заповнити таблицю за зразком. В клітинки з знаком «?» ввести необхідні формули (стовпчик «За рік» = середнє арифметичне першого та другого семестру, заокруглене до цілих; рядок «Середнє» = середнє арифметичне оцінок за кожен предмет).
    2. Створити діаграму за зразком.

      • Виділити діапазон комірок В2:Е7, клацнути на кнопці «Майстер діаграм»;
      • На вкладці «Стандартні» вибрати «Гістограма» => «Звичайна» та натиснути «Далі»;
      • На вкладці «Діапазон даних» вибрати «Ряди в стовпцях» та натиснути «Далі»;
      • На третьому кроці натиснути «Далі», на четвертому – «Готово»;
      • Одержану діаграму можна перемістити або змінити її розміри як для будь-якого об’єкту.

       

      1. Створити діаграму за зразком, оформлення кольором зробити на свій смак.
      • Виділити діапазон комірок В2:Е7, клацнути на кнопці «Майстер діаграм»;
      • На вкладці «Стандартні» вибрати «Гістограма» => «Об’ємний варіант» та натиснути «Далі»;
      • На вкладці «Діапазон даних» вибрати «Ряди в рядках» та натиснути «Далі»;
      • На третьому кроці на вкладці «Заголовки» ввести назву діаграми «Діаграма 2» та натиснути «Далі», на четвертому – «Готово»;
      • Одержану діаграму можна перемістити або змінити її розміри як для будь-якого об’єкту.
        • Для зміни розмірів шрифтів необхідно клацнути на відповідному тексті, вибрати вкладку «Шрифт», встановити необхідний розмір шрифту та натиснути «Ок»;
        • Для зміни кольору об’єкту (стовпчика діаграми або фону) необхідно клацнути на ньому, у вікні «Заливка» вибрати потрібний колір та натиснути «Ок».

          Завдання 2
        1. Побудувати та заповнити таблицю. Відформатувати її за зразком.

        Примітка: «Разом»=«Ставка»+«Премія»- «Податок».

         2. Побудувати діаграму (гістограму звичайну) за зразком. Звернути увагу на назві діаграми та розміщенні легенди.
        3. Побудувати діаграму (гістограму конічну) за зразком

      • Завдання № 3

        1. Створити наступну таблицю та заповнити її, врахувавши, що:
          1. Премія в розмірі 50 грн. нараховується працівникам, що відпрацювали не менше 176 годин;
          2. Нараховано = Ставка * Час роботи + Премія;
          3. Податок = 13% від Нараховано;
          4. До видачі = Нараховано – Податок.

         2.  Побудувати стовпчикову діаграму за зразком:

        3. Побудувати кругову діаграму за зразком:

        Підведення підсумків.

      • Домашнє завдання
        Скласти конспект
        1. стор. 39 - властивості об'єктів
        2. стор. 52 - помилки
        3. стор. 58 - 61 - відносні і абсолютні адреси, маркер автозаповнення
        Ознайомитися стор. 95-105 - діаграми

 

 

Copyright @ 2023