Методична скарбничка
учителя математики та інформатики
Івахниченко Тамари Миколаївни

3 клас. Урок № 17.

(Розробив   вчитель початкових класів Нетішинської ЗОШ I-III ступенів №2 Вербова Ю.М.)

Тема: Поняття про Інтернет. Знайомство з програмою- браузером.

Мета

  • Ознайомити учнів із поняттям «глобальна мережа Інтернет» та її призначенням.
  • Ознайомити з комп’ютерною програмою «Wild Web Woods» («Дикий Інтернет Ліс») та сформувати навички роботи з нею.
  • Розвивати логічне мислення, довільну увагу, пам’ять, уяву, зв’язне мовлення, потребу в розумовій роботі, інтелектуальній та творчій активності.
  • Виховувати культуру поведінки в комп’ютерному класі, бережливе ставлення до комп’ютерної техніки, інтерес до вивчення предмета.

    Структура уроку.

    І. Організація класу.

     

    ІІ. Контроль, корекція та закріплення знань.

    Пригадайте, про що ви дізналися на минулому уроці. (про комп’ютерні мережі). Так само, як і ви, Олесь і Ганнуся вдома готувалися до сьогоднішнього уроку, повторювали вивчене. Допоможіть їм закінчити речення:

    • Комп’ютерна мережа – це…
    • У комп’ютерній мережі об’єднано…
    • Комп’ютерні мережі виникли, тому що…
    • Головне призначення комп’ютерної мережі - …
    • Комп’ютерні мережі можуть бути розташовані …
    • За допомогою комп’ютерної мережі можна …

     

    ІІІ. Розумова розминка.

    Після виконання домашніх завдань Ганнуся і Олесь вирішили відпочити і за допомогою комп’ютерної мережі, яка з’єднувала їхні комп’ютери, почали надсилати один одному цікаві завдання. А ви зможете їх виконати?

    1. Граматична арифметика.

    Липа + нота = тварина (антилопа)

    Том + вата = зброя       (автомат)

    Риба + соки = фрукт     (абрикос)

    Вода + ринг = фрукт   (виноград)

    1. «Шостий – зайвий».

    За граматичною ознакою слова об’єднані у невеликі групи, але одне з них - зайве:

    • Вовк, злий, лисиця, хвіст, весна, ластівка. (Злий, бо це не іменник.)
    • Мак, двір, слон, тигр, олень, клен. (Олень, бо це не односкладове слово.)
    • Олія, алея, яма, урок, осінь, вогонь. (Вогонь, бо це єдине з усіх слів, яке підлягає переносу.)
    • Калина, дорога, червоний, золотий, корова, собака. (Золотий, бо наголос не на другому складі, а на третьому.)
    1. Ребуси.

                    ІV. Повідомлення теми та мети уроку.

    На сьогоднішньому уроці разом із Ганнусею та Олесем ви познайомитеся із найбільшою комп’ютерною мережею, яка допомагає з’єднувати найвіддаленіші куточки нашої планети, - Інтернетом, дізнаєтеся, для чого можна використовувати Інтернет, які Інтернет-служби існують у цій мережі.

     

    1. Сприймання та засвоєння нового матеріалу.
    2. Розповідь вчителя.

    Інтернет — це добровільне об'єднання тисяч мереж і мільйонів комп'ютерів по всьому світу, що дозволяє обмінюватися інформацією між ними. Складовими Інтернету є мережі різного масштабу: великі національні мережі, багато регіональних і локальних мереж. Тому Інтернет ще називають мережею мереж або глобальною(всесвітньою) мережею. Слово «Інтернет» походить від англійського International Network, що у перекладі означає «міжнародна мережа».

    Комп’ютер під’єднується до мережі Інтернет за допомогою спеціального пристрою – модему. А поєднання комп’ютерів у мережу здійснюється за допомогою телефонного, кабельного, радіо- та супутникового зв’язку. Ця мережа, ніби павутиння, охоплює всю нашу планету. Саме через це Інтернет ще називають Всесвітньою павутиною.

    Усі комп’ютери, підключені до Інтернету, знаходять один одного в автоматичному режимі. Люди взагалі не беруть участі в пересиланні повідомлень завдяки тому, що кожний комп’ютер має свою адресу — запис, який точно визначає місцезнаходження комп’ютера у мережі. 

    Попередник Інтернету (мережа ARPANet) почав створюватися в США в 50-х роках минулого століття і призначався для забезпечення надійного зв'язку на випадок війни, а перша передача даних між двома комп'ютерами цієї мережі на відстань 640 км була здійснена лише в 1969 році. Декількома роками пізніше до цієї мережі були приєднані комп'ютери в Норвегії та Великобританії. Таким чином, мережа стала міжнародною. У наш час більш ніж чверть населення нашої планети регулярно користується перевагами глобальної мережі, а з 2010 року прямий доступ до Інтернету отримав навіть екіпаж міжнародної космічної станції. 

    1. Самостійна робота з підручником (с. 54-55)

    Користування мережею Інтернет надає багато можливостей. Самостійно прочитайте у підручнику, для чого можна використати Інтернет (від слів «Тепер в Інтернеті…» до слів «…корисного й цікавого»)

    1. Продовження розповіді вчителя.

    Крім цього, Iнтернет надає багато послуг. Основними й найпопулярнішими з них є:

    • електронна пошта (e-mail)- система пересилання електронної кореспонденції;
    • групи новин UseNet - система обміну інформацією з великою кількістю користувачів;
    • всесвітня інформаційна служба Web;
    • служба обміну файлами FTP;
    • служба віддаленого доступу Telnet;
    • служби, що забезпечують «живе» спілкування у реальному часі, аудіо- і відеомовлення в Iнтернеті;
    • пошукові системи, які допомагають знайти в Інтернеті потрібну інформацію за ключовим словом чи фразою;
    • інтернет-магазини – сайти, на яких розміщено фотографії товарів із вказаною ціною. Після замовлення придбаний товар привозять покупцю.

    Фізкультхвилинка

    Ось ведмедиця іде,

    Ведмежат купать веде.

    «Раз, два» - нахилились,

    Із струмочка гарно вмились.

    «Три, чотири» - походили,

    Лапки у воді помили.

    Похитали головою

    Ще й притупнули ногою.

    На «п’ять»- усі дружно встали

    І назад помандрували.

     

    1. Виконання вправ та завдань у зошитах із друкованою основою.

     

    VІ. Практична діяльність учнів.

    1. Ознайомлення із програмою «Wild Web Woods» («Дикий Інтернет Ліс»)

    а) розповідь вчителя

    Гра «Дикий Інтернет Ліс» є частиною програми Ради Європи «Будуємо Європу для дітей і разом з дітьми». ЇЇ цілі – заохочувати людей знати і поважати права дитини, а також захищати дітей від усіх форм насильства. За останні десять років Інтернет змінив життя людей. Він має свої позитивні сторони, але може також бути небезпечним для дітей. Ця гра спрямована на те, щоб навчити вас уникати пасток в Інтернеті та вправно ним користуватися. В основу гри покладено довідник Ради Європи «Інтернет-грамотність», який складається із 21 інформаційного розділу з різних важливих питань та містить багато корисних порад.

    Кінцевою метою гри є чудове е-місто Комета, де панують радість, мир та свобода. Але щоб дібратися до нього, треба пройти через Дикий Інтернет Ліс. Шлях цей небезпечний і на ньому зустрінеться багато пригод.

    Сьогодні ви завітаєте у е-місто Комета як гості і дізнаєтеся багато цікавого.

    б) робота з підручниками (с. 56-57)

    1. Повторення правил поводження у комп’ютерному класі. Гра «Ніжки-долоні» (якщо правильно – плескати у долоні, якщо неправильно – тупати ніжками)

    В клас комп'ютерний спітнілі ми вбігаємо щосили...

    Витри старанно взуття, нам не потрібне сміття!

    За улюблений комп'ютер падаєм, мов спілі фрукти...

    А щоб сісти нам за парту, вчитель нам дає команду!

    Ти підсунь дисплей близенько і шнури поправ хутенько!

    Від екрана ти відсядь... Сантиметрів п'ятдесят!

    Голова болить моя, Потерплю годину я!

    Я дротів не зачіпаю, правило це добре знаю!

    Як відчую щось горіле, промовчу я всім на диво...

    В електронний клас науки сміло входь! Лиш вимий руки!

    1. Робота із програмою за комп’ютерами.

    Вправи для очей

    Сплять маленькі совенята 

    (Очі заплющені).

    Раз — розкрили оченята,

    Подивилися навколо

    (Кругові рухи очима),

    Потім вгору і додолу.

    (Лише очима, головою не рухати.)

    Оченята — блим, блим, блим!

    Відпочити треба їм!

    Вправо, вліво оченята

    Повертали совенята.

    Совенята будуть спати,

    А ми будем працювати.

    VІІ. Виконання логічних завдань «Для кмітливих» (с.58)

    VІІІ. Підсумок уроку.

    • Що називають мережею мереж та всесвітньою павутиною?
    • З чого складається Інтернет?
    • Які Інтернет-служби ви знаєте?
    • Яке віртуальне місто відвідали на сьогоднішньому уроці?

    Гра «Ланцюжок» (учні по черзі називають, що можна робити за допомогою Інтернету)

     

     

Copyright @ 2023