Методична скарбничка
учителя математики та інформатики
Івахниченко Тамари Миколаївни

Планування уроків.

6-й клас. МАТЕМАТИКА

(140 год. I семестр — 64 год, 4 год на тиждень,

II семестр — 76 год, 4 год на тиждень)

К-ть год

Зміст навчального матеріалу

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учня

10

Тема 1. ПОДІЛЬНІСТЬ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ

Дільники та кратні натурального числа. Ознаки подільності на 2, 3, 5, 9, 10

Прості та складені числа

Розкладання чисел на прості множники

Найбільший спільний дільник

Найменше спільне кратне

 

Учень/учениця:

наводить приклади: простих і складених чисел; парних і непарних чисел; чисел, що діляться націло на 2, 3, 5, 9, 10

пояснює правила знаходження: найбільшого спільного дільника (НСД) і найменшого спільного кратного (НСК) двох чисел

формулює означення понять: дільник; кратне; просте число; складене число; спільний дільник; спільне кратне; ознаки подільності на 2, 3, 5, 9, 10

розв’язує вправи, що передбачають: використання ознак подільності чисел на 2, 3, 5, 9, 10; розкладання натуральних чисел на прості множники; знаходження спільних дільників та спільних кратних двох (трьох) чисел; найбільшого спільного дільника (НСД) і найменшого спільного кратного (НСК) двох (трьох) чисел

30

Тема 2. ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ

Основна властивість дробу. Скорочення дробу. Найменший спільний знаменник дробів. Зведення дробів до спільного знаменника. Порівняння дробів

Арифметичні дії зі звичайними дробами

Знаходження дробу від числа і числа за його дробом

Перетворення звичайних дробів у десяткові. Нескінченні періодичні десяткові дроби. Десяткові наближення звичайного дробу

Учень/учениця:

наводить приклади: звичайних дробів; десяткових дробів; нескінченних періодичних десяткових дробів; взаємно обернених чисел

пояснює правила: порівняння, додавання, віднімання, множення і ділення звичайних дробів; знаходження дробу від числа та числа за його дробом

формулює основну властивість дробу

розв’язує вправи, що передбачають: скорочення дробів і зведення дробів до спільного знаменника; порівняння дробів; додавання, віднімання, множення і ділення звичайних дробів; запис звичайного дробу у вигляді десяткового дробу; знаходження дробу від числа та числа за його дробом

24

Тема 3. ВІДНОШЕННЯ І ПРОПОРЦІЇ

Відношення. Основна властивість відношення. Масштаб.

Пропорція. Основна властивість пропорції. Пряма пропорційна залежність. Поділ числа у даному відношенні

Відсоткове відношення двох чисел. Відсоткові розрахунки

Коло. Довжина кола. Круг. Площа круга. Круговий сектор. . Циліндр. Конус. Куля. Стовпчасті та кругові діаграми

 

Учень/учениця:

наводить приклади пропорційних величин

пояснює, що таке: відношення; пряма пропорційна залежність; коло, круг, круговий сектор; діаграма

формулює: означення пропорції; основну властивість пропорції

записує і пояснює формули довжини кола і площі круга

зображує та знаходить на малюнках: коло і круг; круговий сектор, стовпчасті та кругові діаграми; циліндр, конус, кулю

розв’язує вправи, що передбачають: знаходження відношення чисел і величин; знаходження невідомого члена пропорції; запис відсотків у вигляді звичайного і десяткового дробів; знаходження довжини кола і площі круга; аналіз стовпчастих та кругових діаграм

розв’язує: основні задачі на відсотки; задачі на пропорційні величини і пропорційний поділ

64

Тема 4. РАЦІОНАЛЬНІ ЧИСЛА ТА ДІЇ З НИМИ

Додатні та від’ємні числа. Число нуль

Координатна пряма

Протилежні числа. Модуль числа

Цілі числа. Раціональні числа

Порівняння раціональних чисел

Арифметичні дії з раціональними числами

Властивості додавання і множення раціональних чисел

Розкриття дужок. Подібні доданки та їх зведення

Рівняння. Основні властивості рівнянь

Перпендикулярні й паралельні прямі, їх побудова за допомогою лінійки і косинця

Координатна площина. Приклади графіків залежностей між величинами

Учень/учениця:

наводить приклади додатних та від’ємних чисел, протилежних чисел, цілих та раціональних чисел

пояснює, що таке: модуль числа; протилежні числа; цілі числа; раціональні числа; координатна пряма; координатна площина; подібні доданки

формулює:

·    означення перпендикулярних і паралельних прямих;

·    правила виконання арифметичних дій з раціональними числами; розкриття дужок; зведення подібних доданків;

·    основні властивості рівнянь

класифікує взаємне розміщення прямих на площині.

будує та знаходить на малюнках: координатну пряму; координатну площину; перпендикулярні й паралельні прямі за допомогою лінійки і косинця; графіки залежностей між величинами по точках

обґрунтовує властивості додавання і множення раціональних чисел

розв’язує вправи, що передбачають: знаходження модуля числа; порівняння раціональних чисел; додавання, віднімання, множення і ділення раціональних чисел; обчислення значень числових виразів, що містять додатні й від’ємні числа; розкриття дужок, зведення подібних доданків; знаходження координат точки на координатній площині та побудову точки за її координатами; аналіз графіків залежностей між величинами (відстань, час; температура, час тощо)

розв’язує: рівняння з використанням правил, що ґрунтуються на основних властивостях рівняння; текстові задачі за допомогою рівнянь

12

Тема 5. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

 

Copyright @ 2023